قسمت دوم رادیو نشان با مجید کثیری موسس اخبار رسمی قسمت دوم رادیو نشان با مجید کثیری موسس اخبار رسمی قسمت دوم رادیو نشان با مجید کثیری موسس اخبار رسمی
فصل اول رادیو نشان گفت و گو با کارآفرینان برتر ایران:
در قسمت دوم از برنامه رادیو نشان به سراغ جناب آقای مجید کثیری موسس و مدیرعامل استارتاپ اخبار رسمی رفتیم تا درمورد نیوزوایرها باهاشون گپ بزنیم.
طبق برنامه ای که برای رادیو نشان داریم،سعی میکنیم مصاحبه ها با کارآفرینان برتر ایران را در دو بخش تهیه کنیم.
بخش اول در مورد زندگینامه میهمان برنامه و بیوگرافی کامل برند یا شرکت و همچنین ماهیت روابط عمومی و تبلیغات و تمایز شرکت های این حوزه باایشان صحبت میکنیم و در بخش دوم به موضوعات تخصصی تر برای شروع کسب و کار اینترنتی و کمپین های روابط عمومی می پردازیم.
- بخش اول
آقای مجید کثیری متولد 1358 که از کودکی به نویسندگی علاقه داشت.ورود او به دانشگاه و ادامه تحصیلاتش در رشته MBA سرآغای شد برای فعالیت بیشتر در حوزه روزنامه نگاری تجاری که بعد از آن منجر به تاسیس اخبار رسمی شد.
تفاوت اخبار رسمی به عنوان اولین نیوزوایر Newswire در ایران،با سایرپلتفرم های تبلیغاتی در چیست؟
سرعت و شفافیت در فرآیندهای مربوط به اخبار رسمی و همچنین نیروی انسانی کارآمد با تفکر و سواد رسانه ای مناسب مزیت مهم اخباررسمی با سایر رقبا به شمار می رود که آقای مجید کثیری در این گفت و گو، به صورت کامل به آن پرداختند.
چالش های کسب و کار در ایران را به دو بخش چالش های شروع کسب و کار و بزرگترین چالش کسب و کار در توسعه آن تقسیم کردیم و مجیدکثیری؛ ناشناخته بودن مسیر راه اندازی یک نیوزوایر در ایران به دلیل نبود استارتاپی مشابه آن و نبود مشاور خوب در آغاز فعالیت اخبار رسمی و همچنین منابع انسانی و بروکراسی اداری و مالیاتی را از جمله چالش های توسعه ای فعالیت های اخباررسمی نام برد.
- بخش دوم
سوال مهم در این بخش : روابط عمومی و کسب و کارهای مشابه اخباررسمی چه کمکی می تواند به کسب و کارهای کوچک کند؟
حضور موثر استارت آپها و تولید محتوای پیوسته به منظور ایجاد تصویر ذهنی مناسب برای مخاطبان در رسانه های مختلف باعث ایجاد اعتماد بیشتر برای آنها خواهد شد .
و اما مزیت روابط عمومی برای کسب و کارها در تولید یک رپورتاژ آگهی خلاصه نمی شود بلکه نکته مهم این است که روابط عمومی، راه برون رفت شرکت هایی خواهد بود که درگیر بحران رسانه ای می شوند و به آنها کمک می کند که رفتار مناسبی را در مقابله با آن از خود نشان دهند.
یک کمپین رسانه ای یا کمپین روابط عمومی موفق باید بتواند درک متقابل و مناسب بین کسب و کار و ذینفعان آن ایجاد کند ،المان های محتوایی و داستان سرایی مناسب برای کسب و کار ایجاد کند ، به مطالب آموزشی و جنجالی بپردازد و…
گزیده ای از مصاحبه رو میتونید در زیر گوش کنید:
گپ و گفت کامل این مصاحبه با مجری گری محسن رضائی در دو قسمت حدودا ۳۰ دقیقه ای تهیه شده است و می توانید در کانال شنوتو مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی بشنوید.
از ما بپرسید
نظر شما چیه؟ گفت و گوی کامل این قسمت رو گوش کردید؟ اگر از آقای مجید کثیری و ما سوالی دارید حتما بپرسید ….
نظرات و سوالات شما رو در قالب پست های جدا در وب سایت منتشر میکنیم و حتما در اینستاگرام استوری میکنیم
واقعا چاره ساز بود ممنون رادیو نشان
تجربه کاری خوبی داشتن
بی صبرانه منتظر بخش های بعدی هستیم.
خیلی عالی و مفید بود
خیلی عالی و مفید هست
واقعا مجموعه پادکستاتونو به همه پیشنهاد میکنم
گوش دادم همشو و خیلی راضیم??
واقعا پادکستاتونو به همه پیشنهاد میکنم
کاش هرچه سریعتر بخشهای بعدی ام قرار بدید
خیلی ممنون, خسته نباشید.استفاده کردیم از تجربیاتتون
چقدر خوب و مفیده صوت ها